انواع آسیاب سنگ شکن

سنگ شکن ماشینی است که برای تبدیل سنگ های بزرگ به سنگ های کوچکتر، شن، ماسه یا غبار سنگ طراحی شده است.

سنگ شکن ها ممکن است برای کاهش اندازه یا تغییر شکل مواد زائد مورد استفاده قرار گیرند تا بتوان آنها را راحت تر از بین برد یا بازیافت کرد، یا برای کاهش اندازه مخلوط جامد مواد خام (مانند سنگ معدن) به طوری که قطعات ترکیبات مختلف را می توان متمایز کرد. خرد کردن فرآیند انتقال نیرویی است که توسط مزیت مکانیکی تقویت شده است از طریق ماده ای ساخته شده از مولکول هایی که قوی تر به هم متصل می شوند و در برابر تغییر شکل مقاومت بیشتری نسبت به مواد موجود در ماده خرد شده دارند. دستگاه های خرد کن مواد را بین دو سطح جامد موازی یا مماس نگه می دارند و نیروی کافی برای به هم رساندن سطوح به یکدیگر اعمال می کنند تا انرژی کافی در ماده خرد شده تولید شود تا مولکول های آن از (شکستگی) جدا شوند یا تراز آنها را نسبت به (تغییر شکل) تغییر دهند. یکدیگر. اولین سنگ شکن ها سنگ های دستی بودند که در آن وزن سنگ باعث تقویت قدرت عضلانی می شد و در برابر سندان سنگی استفاده می شد. کورن ها و ملات ها از انواع این دستگاه های خرد کن هستند.

آسیاب سنگ شکن

نمونه آسیاب سنگ شکن

آسیاب سنگ شکن

نمونه طراحی شده آسیاب سنگ شکن

انواع آسیاب های سنگ شکن

تمام سنگ شکن ها را می توان به دو گروه اصلی طبقه بندی کرد. سنگ شکن های فشاری که مواد را فشار می دهند تا شکسته شود و سنگ شکن های ضربه ای با استفاده از اصل ضربه های سریع برای خرد کردن مواد. سنگ شکن های فکی، سنگ شکن های چرخشی و مخروطی بر اساس اصل فشرده سازی عمل می کنند. سنگ شکن های ضربه ای به نوبه خود از اصل ضربه استفاده می کنند.

سنگ شکن های فکی

سنگ شکن های فکی عمدتا به عنوان سنگ شکن های اولیه استفاده می شوند. هدف اصلی آنها این است که مواد را به اندازه ای کوچک کاهش دهند که بتوان آن را توسط نوار نقاله به مراحل خرد کردن بعدی منتقل کرد.

همانطور که از نام آن پیداست، سنگ شکن های فکی سنگ و سایر مواد را بین فک ثابت و متحرک کاهش می دهند. فک متحرک روی پیتمنی که حرکت رفت و برگشتی دارد سوار می شود و فک ثابت در جای خود باقی می ماند. هنگامی که مواد بین دو فک قرار می گیرند، فک ها سنگ های بزرگتر را به قطعات کوچکتر فشرده می کنند.

دو نوع اصلی سنگ شکن فکی وجود دارد: تک ضامن و دو ضامن. در سنگ شکن فکی تک ضامن، یک محور غیرعادی در بالای سنگ شکن قرار دارد. چرخش شفت، همراه با صفحه ضامن، یک عمل فشاری ایجاد می کند.

سنگ شکن دو ضامن دارای دو شفت و دو صفحه ضامن است. شفت اول یک محور چرخشی در بالای سنگ شکن است، در حالی که شفت دیگر یک محور غیرعادی است که هر دو صفحه ضامن را به حرکت در می آورد.

حرکت جویدن، که باعث فشرده شدن هم در دریافت و هم در تخلیه مواد می شود، به فک تک ضامن ظرفیت بهتری در مقایسه با فک دوتایی با اندازه مشابه می دهد. سنگ شکن های فکی متسو همگی تک ضامنی هستند.

اسیاب سنگ شکن فکی

نمونه آسیاب سنگ شکن فکی

آسیاب سنگ شکن

نمونه ساخته شده آسیاب سنگ شکن

سنگ شکن های چرخشی

سنگ شکن های چرخشی اغلب در مرحله خردایش اولیه و کمی کمتر در مرحله ثانویه استفاده می شوند.

سنگ شکن های چرخشی دارای شفت نوسانی هستند. مواد در یک حفره خرد کن، بین یک عنصر ثابت خارجی (بوش کاسه) و یک عنصر متحرک داخلی (جبه) که بر روی مجموعه شافت نوسانی نصب شده است، کاهش می یابد.

تکه تکه شدن مواد ناشی از فشرده سازی مداوم بین آسترهای اطراف محفظه است. یک اثر خرد شدن اضافی بین ذرات فشرده رخ می دهد و در نتیجه سایش کمتری از آسترها ایجاد می شود.

سنگ شکن های چرخشی مجهز به سیستم تنظیم تنظیم هیدرولیک هستند که امکان تنظیم درجه بندی مواد خرد شده را فراهم می کند.

سنگ شکن چرخشی

نمونه سنگ شکن چرخشی

سنگ شکن چرخشی

نحوه کار آسیاب سنگ شکن چرخشی

سنگ شکن های مخروطی

سنگ شکن های مخروطی از نظر تکنولوژی شبیه به سنگ شکن های ژیراتوری هستند، اما بر خلاف سنگ شکن های ژیراتوری، سنگ شکن های مخروطی در مراحل خردایش ثانویه، سوم و چهارم رایج هستند. با این حال، گاهی اوقات، اندازه دانه مواد فرآوری شده به اندازه کافی کوچک است و به مرحله سنتی خرد کردن اولیه نیازی نیست. در این موارد، سنگ شکن های مخروطی نیز می توانند مرحله اول فرآیند خرد کردن را انجام دهند.

سنگ شکن های مخروطی دارای یک شفت نوسانی هستند و مواد در یک حفره خرد کن، بین یک عنصر ثابت خارجی (بوش کاسه) و یک عنصر متحرک داخلی (جبه) که بر روی مجموعه شافت نوسانی نصب شده است خرد می شود.

یک محور غیرعادی که توسط چرخ دنده و پینیون می چرخد، حرکت نوسانی شفت اصلی را ایجاد می کند. خروج از مرکز باعث می شود سر مخروط بین تنظیم سمت باز و دهانه تخلیه تنظیم سمت بسته در نوسان باشد.

تکه تکه شدن مواد ناشی از فشرده سازی مداوم بین آسترهای اطراف محفظه است. یک اثر خرد شدن اضافی بین ذرات فشرده رخ می دهد و در نتیجه سایش کمتری از آسترها ایجاد می شود. این را خرد کردن بین ذره ای نیز می گویند.

سنگ شکن های مخروطی مجهز به سیستم تنظیم تنظیم هیدرولیک هستند که تنظیمات جانبی بسته را تنظیم می کند و بنابراین بر درجه بندی محصول تأثیر می گذارد.

بسته به سنگ شکن مخروطی، تنظیم را می توان به دو روش تنظیم کرد. راه اول این است که تنظیم تنظیم با چرخاندن کاسه در برابر رزوه ها انجام شود تا وضعیت عمودی قسمت سایش خارجی (مقعر) تغییر کند. یکی از مزایای این نوع تنظیم این است که آسترها یکنواخت تر می پوشند.

اصل دیگر تنظیم تنظیم با بلند کردن یا پایین آوردن شفت اصلی است. یک مزیت این است که تنظیم را می توان به طور مداوم تحت بار انجام داد.

برای بهینه‌سازی هزینه‌های عملیاتی و بهبود شکل محصول، توصیه می‌شود که سنگ شکن‌های مخروطی همیشه با خفه تغذیه شوند، به این معنی که حفره باید تا حد امکان پر از مواد سنگ باشد. این را می توان به راحتی با استفاده از انبار یا سیلو برای تنظیم نوسانات اجتناب ناپذیر جریان مواد خوراک بدست آورد. دستگاه های نظارت بر سطح، حداکثر و حداقل سطوح مواد را شناسایی می کنند و در صورت نیاز، تغذیه مواد به سنگ شکن را شروع و متوقف می کنند.

سنگ شکن مخروطی

نحوه کار سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن مخروطی

شکل سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن های ضربه ای

سنگ شکن های ضربه ای ماشین های سنگ شکن همه کاره ای هستند که می توانند در هر مرحله از فرآیند خردایش استفاده شوند. با این حال، ویژگی ها و قابلیت های انواع مختلف سنگ شکن ضربه ای به طور قابل توجهی متفاوت است.

سنگ شکن های ضربه ای به طور سنتی به دو نوع اصلی تقسیم می شوند: سنگ شکن های ضربه ای شفت افقی (HSI) و سنگ شکن های ضربه ای شفت عمودی (VSI). این انواع مختلف سنگ شکن ضربه ای در اصل خرد کردن، ضربه، برای کاهش مواد به اندازه های کوچکتر مشترک هستند، اما ویژگی ها، ظرفیت ها و کاربردهای بهینه از یکدیگر فاصله دارند.

سنگ شکن های ضربه ای شفت افقی (HSI) در مرحله سنگ شکن اولیه، ثانویه یا سوم استفاده می شوند. سنگ شکن های HSI مواد خوراک را با ضربه های شدیدی که از حرکت چرخشی سریع چکش ها یا میله های ثابت روی روتور منشأ می گیرد، کاهش می دهند. سپس ذرات تولید شده بیشتر در داخل سنگ شکن تکه تکه می شوند، زیرا با محفظه سنگ شکن و یکدیگر برخورد می کنند و محصولی ظریف تر و با شکل بهتر تولید می کنند.

از سوی دیگر، سنگ شکن های ضربه ای شفت عمودی (VSI) در آخرین مرحله از فرآیند خرد کردن استفاده می شود، به ویژه زمانی که نیاز باشد محصول نهایی دارای یک شکل مکعبی دقیق باشد.

سنگ شکن VSI را می توان یک "پمپ سنگ" در نظر گرفت که مانند یک پمپ گریز از مرکز عمل می کند. مواد از طریق مرکز روتور تغذیه می شوند، جایی که قبل از تخلیه از طریق منافذ در حاشیه روتور، به سرعت بالا می روند. این ماده هنگام برخورد با بدنه بیرونی با سرعت زیاد و در اثر برخورد سنگ ها با یکدیگر خرد می شود.

 

سنگ شکن مخروطی

نحوه کار سنگ شکن مخروطی

سنگ شکن مخروطی

نمونه طراحی شده سنگ شکن مخروطی

 

Write a comment
Blog archive