راهنمای تسمه کشی کارتن

راهنمای تسمه کشی کارتن

مهم ‌ترین و آخرین مرحله بسته بندی محصولات تسمه کشی کارتن است . با تسمه‎ کشی کارتن احتمال آسیب دیدن بسته بسیار کاهش می یابد . برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تسمه كشی كارتن با ما همراه باشید .

دستگاه تسمه کش چیست ؟

یکی از مهم ‌ترین ابزارها در تمامی واحدهای تولیدی و دستگاهی به منظور تکمیل فرآیند بسته بندی محصولات مختلف می توان به دستگاه تسمه کش اشاره کرد . دستگاه تسمه کش ، تسمه را به دور کارتن پیچیده و محکم می ‌کند و سر آن را توسط بست یا جوش ، مهر و موم کی کند . تسمه کش بر بهبود روند بسته بندی محصولات ، افزایش سرعت و کاهش هزینه‌ها تأثیر بسیاری دارد . بسته بندی محصولات بدون استفاده از تسمه کش ، عملا غیرممکن خواهد شد . زیرا سرعت و کیفیت کار به شدت افت خواهد کرد . دستگاه‌های تسمه کش در انواع مختلف تولید می‌ شوند که هر کدام کارکرد مخصوص به خود را دارند .

راهنمای تسمه کشی کارتن

راهنمای تسمه كشی كارتن

انواع دستگاه‌های تسمه کشی براساس میزان دخالت انسان در فرآیند تسمه کشی و نوع تسمه مصرفی دسته بندی می کنند . ولی متداول‌ترین دسته بندی مدل‌های مختلف دستگاه تسمه کش ، با توجه به منبع تامین انرژی دستگاه می‌باشد و به این دلیل به 4 دسته برقی ، بادی ، شارژی و دستی ، تقسیم بندی می ‌شود .

  • دستگاه تسمه کش دستی

دستگاه تسمه کش دستی ساده‌ترین و سبک‌ترین دستگاه تسمه کش موجود در بازار است که کاربردهای زیاد آن موجب شده اغلب کارگاه ها به آن نیاز داشته باشند . دستگاه تسمه کش دستی ، نسبت به سایز تسمه کش‌ها قیمت پایین‌تری دارد . وزن دستگاه دستگاه تسمه کش دستی حداکثر 4 کیلوگرم است و در کارگاه‌های کوچک ، خدمات سیار و برای بسته بندی کارتن‌های بسیار بزرگ ، مورد استفاده قرار می گیرد . با انواع دستگاه تسمه کشی دستی می‌توانید از تسمه‌های فلزی و پلاستیکی استفاده کنید .

  • دستگاه تسمه کش برقی رومیزی

دستگاه تسمه کش برقی به دو شکل اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار موجود است . وزن دستگاه تسمه کش برقی رومیزی ، حدود 80 کیلوگرم است و برای بسته بندی کارتن‌های کوچک و متوسط مورد استفاده قرار می گیرد . این دستگاه برای بسته بندی ، بسته های بسیار بزرگ مناسب نیست و با قطع شدن برق ، از کار می‌افتد . تسمه کش‌های برقی نسبت به سایر تسمه کش‌ها قیمت بالاتری دارند .

  • دستگاه تسمه کش بادی

تسمه کش بادی در 2 نوع اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در بازار وجود دارد . تسمه کش بادی اتوماتیک ، بعد از گذاشتن جعبه به روی دستگاه به وسیله اپراتور ، تمام مراحل تسمه کشی و برش و مهر و موم را به صورت اتوماتیک انجام می‌دهد . ولی برای استفاده از دستگاه تسمه کش بادی نیمه اتوماتیک باید اپراتور ، مرحله تسمه کشی را انجام دهد و باقی مراحل به عهده تسمه کش می‌باشد . دستگاه تسمه کش بادی برای جعبه‌های بسیار بزرگ که روی دستگاه اتوماتیک جا نمی‌شوند ، مورد استفاده قرار می گیرد . دستگاه بادی، همان طور که از اسمش مشخص است ، با نیروی باد کار می‌کند و به همین علت ، به یک کمپرسور باد نیاز دارد . اما به علت آن‌ که مهر و موم با جوشکاری صورت می گیرد و به بست فلزی نیازی نیست ، هزینه‌های بسته بندی را کاهش می‌دهد .

  • دستگاه تسمه کش شارژی

دستگاه تسمه کش شارژی عملکردی شبیه به تسمه کش دستی دارد . با این تفاوت که منبع تغذیه انرژی آن باتری بوده و مراحل تسمه کشی را به صورت اتوماتیک و بسیار سریع‎تر از مدل دستی انجام می ‌دهد . وزن و حجم دستگاه تسمه کش شارژی کم است و به جای زیادی برای نگهداری نیاز ندارد . به همین دلیل هم برای کارگاه‌های کوچک و هم برای کارخانه‌های بزرگ و بسته بندی کارتن‌های سنگین ، کاربرد دارد .

نحوه انجام تسمه کش کارتن

نحوه انجام تسمه کشی کارتن

دستگاه‌های تسمه کش به 3 دسته دستی ، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک دسته بندی می‌شوند و نحوه انجام تسمه کشی کارتن ، در هر یک متفاوت است . در نمونه‌های اتوماتیک ، بعد از انجام تنظیمات دستگاه ، کافیست‌ جعبه را به روی صفحه دستگاه بگذارید تا فرآیند تسمه کشی به صورت اتوماتیک انجام گیرد در نمونه‌های نیمه اتوماتیک هم شما تنها تسمه را به دور کارتن پیچیده و باقی فرآیند محکم کردن تسمه بسته بندی و بست زدن و برش را خود دستگاه انجام می ‌دهد . کار کردن با تسمه کش‌های دستی ، به یادگیری بیشتری نیاز دارد اما کار کردن با آن سخت نیست .

سخن پایانی

قبل از انتخاب دستگاه تسمه کش لازم است تا به برخی نکات مهم توجه داشته باشید تا بتوانید بهترین دستگاه را باتوجه به محصولات و نوع نیاز خود خریداری کنید .قبل از خرید اطلاعات کافی در رابطه با ویژگی‌ها و نحوه عملکرد مدل‌های مختلف دستگاه تسمه کش کسب کنید تا با کارایی هر دستگاه کاملا آشنا شوید تا بتوانید بهترین  انتخاب را  داشته باشید .

Write a comment
Blog archive