راهنمای خرید بهترین طناب سیم بکسل ماشین ارزان

احتمالا اکثر رانندگان پشت فرمان خودرو خود نشسته‌اند و خودروی شما با استارت روشن نمی‌شود یا حتی به دلیل آسیب دیدن دینام، باتری خودرو یا سیستم سیم پیچی خودرو روشن نمی‌شود.

 

 

گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلفی از جمله تصادفات جدی، پاره شده تسمه تایم، آسیب به موتور و غیره نیاز داشته باشید که خودرو را تا به وسیله خودروی دیگر حمل شود.

 


گاهی فاصله تا جایگاه یا نمایندگی های مجاز به قدری زیاد است که امکان هل دادن خودرو به محل مورد نظر وجود ندارد و مجبورید خودرو را یدک بکشید و به نزدیک ترین تعمیرگاه خودرو ببرید. در این مقاله به راهنمای خرید سیم بکسل و نکات مهم برای خرید باید رعایت شود اشاره می کنیم.

 


تاریخچه سیم بکسل :

 


اولین طناب بکسل توسط یک مهندس معدن آلمانی به نام ویلهلم آگوست جولیوس آلبرت که مدیر معدن نقره کارولین در کوه های هارتز آلمان از سال 1831 تا 1834 بود اختراع شد.

 


این معدن از زنجیر و الیاف گیاهی در غلتک های کششی و آسانسورها استفاده می کرد. ، که به دلیل رطوبت زیاد معدن و اصطکاک طناب با دیواره های سنگی تیز عمر کوتاهی داشت. بنابراین، با استفاده از تکنیک ریسندگی، سه رشته سیم فلزی نازک به صورت دستی به دور یک هسته فلزی مرکزی پیچیدند تا طناب های فلزی باریکی را تشکیل دهند.

 


سپس سه رشته طناب با یک سیم فلزی نازک برای ایجاد یک سیم ضخیم به هم متصل شدند و طناب بکسل دستی آن به قطر 17 میلی متر در معدن نقره کارولین به ارتفاع 384 متر استفاده شد.

 


چند سال بعد، جان آگوست روبلینگ از الیاف کتان یا کنف برای ساخت سیم بکسل استفاده کرد که باعث انعطاف بیشتر سیم و کاهش شکنندگی لایه های فلزی میله بکسل شد. سیم بکسل اصطکاکی علیرغم ضخامت زیاد، دوام و استحکام خوبی در برابر کشش داشت.

 

 

تاریخچه استفاده و تولید سیم بکسل


سیم بکسل آلبرت :

 


در آن زمان تولید آن بسیار دشوار بود زیرا ساختن سیم های نازک از یک قطعه آهن بزرگ با حرارت دادن آن در کوره و ضربه زدن با چکش به آن سخت بود.

 

 

توده آهن ابتدا با حرارت دادن و زدن مجدد به میله و سپس به سیم های نازک تری تبدیل می شود. سپس برای تبدیل سیم ها به سیم بلند، باید چند سیم به هم جوش داده می شد. این سیم بکسل تا سال ها پس از اختراع به سیم بکسل آلبرت معروف بود.

 

 


در سال 1835، یک صنعتگر آلمانی به نام اندرو اسمیت روش های مختلفی را امتحان کرد تا زبری سیم بکسل آلبرت را کاهش دهد و آن را کمی نرم تر و انعطاف پذیرتر کند.

 

 


امروزه دستگاه های پیشرفته با طراحی کلی دستگاه استرلینگ کار می کنند. سیم بکسل انواع مختلفی دارد، اما معمولاً همه آنها دارای سیم، مفتول و هسته هستند و از سه نوع ماده اولیه سیم فولادی گالوانیزه، سیم فولادی غیر گالوانیزه و مفتول فولادی ضد زنگ ساخته می شوند.

 

 

هسته مفتول ها بسته به کارایی می تواند از فولاد یا الیاف باشد و با قطر، طول و نیروهای کششی متفاوت برای کاربردها و صنایع مختلف تولید می شود.

 


انواع مدل های بکسل‌خودرو:

 

 

طناب بکسل‌خودرو: یکی از قدیمی ترین روش های یدک کشی ماشین استفاده از طناب پلاستیکی یا نخی است. در این روش قسمت بکسل خودرو با طناب بسته و متصل می شود. به دلیل مقاومت کم طناب می تواند در حین بکسل پاره شود و شما را به خطر بیندازد به همین دلیل افراد کمی از طناب برای بکسل استفاده می کنند زیرا ایمنی لازم را ندارد.

 


تسمه بکسل‌خودرو: بند بسیار محکمتر از طناب است به همین دلیل بیشتر از طناب استفاده می شود. اکثر تسمه ها از نخ ساخته شده اند و به همین دلیل است که می توانند فشار را تا حدودی تحمل کنند.

 

 

همانطور که می دانید وقتی ماشین شما به قطعه ای برخورد می کند با فشار متناسب از سوراخ خارج می شود. اگر بیرون کشیدن خودرو امکان پذیر نباشد تسمه پاره می شود، اگر سیمی باشد به راحتی پاره نمی شود در نتیجه قسمت کشش از روی شاسی خودرو بیرون کشیده می شود.

 


سیم بکسل‌خودرو: این مدل برای یدک کشی خودروهای سنگین استفاده می شود. اگر وزن ماشین شما سنگین باشد و بخواهید آن را با طناب یا تسمه بکشید، با همان فشار یا ضربه اول می شکند. پس باید از یدک کش قوی تری برای این خودروها استفاده کرد.سیم بکسل بسیار محکم است و به راحتی پاره نمی شود بنابراین اگر به دنبال یک دستگاه بکسل مطمئن هستید پیشنهاد می کنم حتما از سیم بکسل استفاده کنید.

 


میله بکسل‌خودرو: میله یکی از مطمئن ترین ابزار برای یدک کشی ماشین است. بکسل با تمام موارد فوق به دلیل ضربه از حرکت اولیه به هر دو وسیله نقلیه برخورد می کند. همچنین با توجه به ضعیف شدن ترمز خودروهای آفرود، احتمال برخورد از جلو به عقب دور از انتظار نیست، بنابراین میله بکسل می تواند از بسیاری از حوادث رانندگی جلوگیری کند. با این قطعه ماشین یدک کش مانند استیشن به ماشین جلو متصل می شود.

 

 

مزایای استفاده از سیم بکسل چیست


مزایای سیم بکسل:

 

 

  1. نسبت به وسایل مشابه مانند یدک کش ارزان تر است و همیشه می توانید بدون نیاز به یدک کش آن را یدک بکشید.
    با این دستگاه به راحتی می توانید خودروی مرده ای را که نمی توان آن را به خودروی دیگری منتقل کرد.
  2. هیچ تاخیری وجود ندارد و هر زمان که ماشین شما خراب شد، می توانید بدون تماس با یدک کش و منتظر رسیدن آن، آن را یدک بکشید.
  3. اندازه این دستگاه به قدری کوچک است که به راحتی می توانید آن را در صندوق عقب خودرو و یا حتی در داشبورد خودرو نگه داری کنید.استفاده از این دستگاه نیاز به دانش و مهارت خاصی ندارد و با هر سطح دانش و اطلاعات می توانید به درستی از آن استفاده کنید.

 

کاربرد سیم بکسل :

 


اکثر مردم برای کشیدن ماشین از سیم بکسل معمولی استفاده می کنند که به دلیل برخورد با ماشین جلویی یا پاره شدن طناب می تواند خطرناک باشد.

 


برای این کار باید از طناب های بکسل استاندارد استفاده کنید و مطمئن شوید که پاره نمی شوند و قدرت کشیدن ماشین و تحمل وزن آن را دارند.

 

 

از طرفی باید قانون بستن یدک کش و محل مناسب نصب آن در خودرو را بدانید تا با یدک کش تصادف نکنید. ابزاری که پلیس همیشه برای یدک کشی به رانندگان توصیه می کند یدک کش ثابت است که اکثر خودروهای امدادی به آن مجهز هستند.

 


اگرچه بهترین راه برای انتقال خودروی آسیب دیده به تعمیرگاه، تماس با نمایندگی مجاز یا جرثقیل یا یدکش است، اما اگر زمانی نیاز به یدک کشی ماشین خود داشتید، حتما به جای سیم بکسل از دکل های ثابت استفاده کنید تا از خطرات جلوگیری شود. تحویل را به حداقل برسانید.

 


سازندگان خودرو در حال حاضر ملزم به نصب حلقه‌هایی در عقب و جلو خودرو برای نصب قلاب بکسل هستند. سیم بکسل دارای یک حلقه فلزی است که در جلو و عقب خودروها برای نصب یدک کش نصب می شود. پس از سال 1998 در اتحادیه اروپا، هر خودرو باید به صورت استاندارد با گیره هایی با اندازه های مختلف و وزن های مختلف تولید شود، گیره ها باید با تجهیزات یدک کش سازگار باشند.

 

 

استفاده از سیم بکسل برای یدک کشی



نکات لازم جهت بکسل کردن خودرو :

 


در برخی موارد مانند تصادف و…. خودرو باید با روش های استاندارد و صحیح بکسل شود. برای انجام این کار و برای اطلاع از بهترین مکان برای یدک کشی خودرو در ادامه باما همراه باشید.

 


هنگامی که خودرو آسیب دیده است و شما باید خودرو را به نزدیکترین تعمیرگاه خودرو یا مکانی که خودرو در حال تعمیر است منتقل کنید، می توانید از یدکش که می تواند خودروی شما را حمل کند کمک بگیرید.

 


توجه به این نکته بسیار مهم است، بنابراین اگر در این شرایط از وسیله نقلیه یدک کش یا سیم بکسل خوب استفاده نکنید یا خودروی خود را یدک بکشید.

 

 

هم خودرو و هم خودروی حامل خودروی شما ممکن است آسیب ببینند و هزینه بیشتری برای دوستانتان داشته باشند. حتما در این مواقع با حفظ آرامش و هوشیاری بهترین سیم بکسل و یدک کش ماشین خود را انتخاب کنید.

Write a comment
Blog archive