سنگ های ساختمانی مناسب برای دیوارها چیست؟

دیوارها جولانگاه طرح و نقش در خانه‌­ها هستن. محل نمایش زیبایی. جایی که تابلو­های لوکس و مجلل ما روی اون قرار می گیرن تا خانه رو زیباتر کنن.

از طرفی، سنگ یکی از پوشش‌­هایی هست که میتونه در تاثیر زیادی در زیباسازی دیوارها داشته باشه، چه در داخل ساختمان چه در خارج از ساختمان!

پس در یک تقسیم بندی میشه دیوارها رو به دو دسته‌­ی دیوار خارجی و دیوار داخلی تقسیم کرد. این موضوع از این جهت اهمیت داره که سنگ­‌هایی که در نمای خارج ساختمان استفاده میشن از نظر ویژگی با سنگ دیوار داخلی متفاوت هستن که در ادامه بیشتر بررسی‌شون می­کنیم.

سنگ انتیک

نمونه طراحی سنگ آنتیک برای دیوار

سنگ انتیک

طراحی سنگ انتیک برای خانه

سنگ دیوار در فضای بیرونی شامل چه بخش هایی هست؟

1.      سنگ دیوار حیاط

سنگ دیوار حیاط شما، نمای حیاط رو می‌سازه و به همین دلیل از اهمیت زیادی برخوردار هست. موقع انتخاب این سنگ علاوه بر زیبایی، قیمت، طرح و رنگ باید دقت کنین که این سنگ در برابر تغییرات جوی مقاوم باشه. همچنین باید توجه کرد که دوام و چسبندگی لازم رو داشته باشه.

بهترین سنگ برای نمای بیرون، سنگ تراورتن هست. سنگ­‌های دیگه رو باید با احتیاط بیشتری استفاده کرد.

2.    سنگ دیوار پارکینگ

بخش مهمی از فضای پارکینگ رو دیوارها تشکیل میدن. سنگ یکی از پوشش­‌هایی هست که علاوه بر مقاومت، روی زیبایی پارکینگ هم تاثیر داره. این تاثیر وقتی بیشتر میشه که این دیوار مربوط به پارکینگ یک هتل، رستوران یا یک شرکت لوکس و مجلل باشه.

پیشنهاد میکنم برای دیوار پارکینگ از سنگ‌هایی با رنگ روشن استفاده کنین. چون سقف پارکینگ­‌ها کوتاه هست و رنگ روشن باعث بزرگ نشان دادن فضا میشه و احتمال تصادف رو هم کمتر میکنه.

3.    سنگ دیوار نمای ساختمان

پوشش دیوارهای نما در ساختمان یکی از مهمترین بخش‌های ساختمان هست که تن عریان ساختمان رو می‌پوشونه و به اون زیبایی میده. بنابراین خیلی مورد توجه و مهم هست.

 

نمونه طراحی دیوار

طراحی دیوار راه پله با سنگ آنتیک

 

طراحی دیوار راه پله

نمونه طرح دیوار

سنگ آنتیک چیست

هر نوع سنگی که در ابعاد و اشکال مختلف در نمای ساختمان به کار رود، دیوارپوش سنگی نام دارد. دیوارپوش‌ های سنگی دارای انواع مختلفی هستند. در ادامه به ۵ مورد از معروف‌ترین دیوارپوش های سنگی می‌پردازیم که یکی از یکی زیباتر هستند.

پس از برش سنگ در ابعاد مختلف تایل ، طولی و اسلب، ابعادی ازسنگ باقی می ماند که دیگر قابل برش نمی باشد. مثلا عرض حداکثر۱۰ سانتی متر که دیگر استفاده ای برای کارخانه سنگبری ندارد. اما باتوجه به ارزش و قیمت سنگ و جلوگیری از هدررفت و اصراف این ثروت خدادادی، آن ها را به کارگاه های آنتیک بری انتقال می دهند. در آنجا پس از طی  فرآیندهایی بر روی این ریزه سنگ ها، سنگ آنتیک تولید می گردد. البته نوع دیگری از این سنگ ها هم موجود است که به صورت مصنوعی تولید می گردند که ضخامت و وزن کمتریرا دارا می باشند. طرح سنگ های آنتیک بسیار متنوع می باشد و برحسب سلیقه کاربردهای گوناگونی را دارا هست .

سنگ آنتیک

نمونه طراحی سنگ آنتیک برای دیوار حیاط

سنگ آنتیک

طراحی سنگ آنتیک برای دیوار

در ادامه سه دسته از این سنگ‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

الف. سنگ گیوتین یا قیچی

اگر انواع مختلف سنگ‌ها توسط گیوتین خرد شوند، سنگ قیچی یا گیوتین نام دارند. قطعات سنگ‌های خرد شده را با چسب رزین متصل می‌کنند و به شکل‌های مستطیل و مربع وجود دارند.

از سنگ گیوتین در کنار کاغذ دیواری یا نقاشی در تزئین خانه استفاده می‌کنند و این سنگ در زیبایی نمای داخلی یا خارجی منازل نقش زیادی دارد.

ب. سنگ آنتیک پازلی

این سنگ کاملاً منظم برش داده می‌شود، به همین دلیل پازلی نام دارد. شکل و اندازه‌های این سنگ مختلف است و بر اساس نوع سنگی که از آن ساخته شده قیمت‌های متفاوتی دارد.
 

پ. سنگ آنتیک پروفیل

سنگ‌های پروفیل از جدیدترین نوع سنگ‌های آنتیک هستند. از ویژگی این سنگ‌ها یکدستی و صافی سطح آن‌ها است. از ابزارهای نیم گرد برای شکل‌دهی به این سنگ‌ها استفاده می‌کنند.
 
سنگ آنتیک
نمونه طراحی سنگ آنتیک برای آشپزخانه
سنگ آنتیک
نمونه طراحی سنگ آنتیک در حمام

کاربردهای سنگ آنتیک

این سنگ هایدکوراسیونی برای نمای داخلی و بیرون ساختمان قابل استفاده می باشند. دراستفاده از طراحی نما می توان به صورت یکدست یا در ترکیب با سنگ های ۴۰ طولی ( و حتی ابعاد دیگر )، آجر و ترموود استفاده گردند. برای مصارف طراحی داخلی هم در قسمت هایی چون زیر راه پله، قسمت ورودی ساختمان، دیوار پشت تلوزیون، بین کابینت ها، راهروها، دیوار جدا کننده دو بخش ساختمان از هم، شومینه، پاسیو ،تراس، ستون، اطراف آسانسور، دیوارلابی و دیگر قسمت ها برحسب سلیقه افراد کاربرد دارد.

سنگ آنتیک دیوار

سنگ های آنتیک در طراحی دیوار هم کمک کننده هستند

طراحی دیوار با سنگ

نمونه طراحی دیوار با سنگ

 

Write a comment
Blog archive