مراحل تولید شلنگ آب کدام است؟

مراحل تولید شلنگ آب کدام است؟

شلنگ لوله ای انعطاف پذیر با طول چند متر است که از آن برای انتقال مواد مختلف مانند مایعات، گازها یا گاهی اوقات جامدات از یک مکان به مکان دیگر استفاده می شود.

 

 

شلنگ در بسیاری از کاربردها در بسیاری از صنایع نیز کاربرد دارد و برای انتقال و حمل مواد مورد استفاده قرار می گیرد. البته شلنگ ها با توجه به ساختار و طراحی که دارند انواع متنوعی هستند که هر کدام طول‌های مشخصی دارند که برای اهداف خاص در نظر گرفته شده‌اند.

 


انواع شلنگ کدام اند؟

 


شلنگ هوا :

 


شلنگ های هوا می توانند در شیلنگ های سبک وزن و انعطاف پذیر یا شیلنگ های تقویت شده سنگین برای طیف گسترده ای از کاربردهای صنعتی و ساختمانی باشند. بسیاری از شلنگ‌های هوا نیز می‌توانند برای آب استفاده شوند، اما ابتدا باید بررسی کنید که آیا شیلنگ می‌تواند محصولات شیمیایی را تحمل کند یا خیر. 

 


از نکات فروش این نوع شلنگ می توان به مقاومت در برابر پیچ خوردگی، آب و هوا (UV، ازن، کپک) و مقاومت در برابر سایش و همچنین سهولت در نگهداری و دوام اشاره کرد.

 

 

انواع شیلنگ کدام اند

 


شیلنگ شیمیایی :

 

 


این شیلنگ ها که به طور خاص برای استفاده در صنایع شیمیایی ساخته شده اند، برای انتقال حلال ها، مواد شیمیایی و اسیدها مجهز شده اند ایمنی یکی از مواردی است که در مورد شلنگ های شیمیایی مورد توجه قرار می گیرد. 

 

 

شلنگ هیدرولیک :

 


شلنگ های هیدرولیک که برای سیستم های هیدرولیک فشار بالا مجهز شده اند، معمولاً در کاربردهای حمل و نقل مواد، دریایی، ساخت و ساز و کشاورزی استفاده می شوند اغلب از لاستیک با پوشش‌های نئوپرن تقویت‌شده ساخته می‌شوند و با توجه به فشار مورد نیاز فروخته می‌شوند. 

 


شلنگ حمل مواد :

 


شلنگ های جابجایی مواد در مواد مختلفی از جمله لاستیک، پی وی سی و پلی اورتان وجود دارند و می توانند برای طیف گسترده ای از کاربردها استفاده شوند. 

 

 

انواع شیلنگ های نفتی

 

 

شلنگ نفتی :

 


شلنگ های نفتی ، نفت خام یا فرآورده های نفتی تصفیه شده را  در صنایع حمل می کنند در واقع این نوع شلنگ ها در برابر سرمای شدید و شرایط آب و هوایی مقاوم هستند.

 

 

شلنگ اسپری :

 


شلنگ های اسپری که به طور خاص برای استخراج زیرزمینی و عملیات پاشش آب ساخته شده اند، برای کنترل گرد و غبار طراحی شده اند این شیلنگ های سنگین برای کاربردهای فشار بالا در نظر گرفته شده اند.

 


شلنگ بخار :

 


این شلنگ ها که برای استفاده در پالایشگاه ها، کارخانه های شیمیایی و کارخانه های کشتی سازی طراحی شده اند، بخار را در شرایط سخت منتقل می کنند. عوامل متمایز کننده این مدل از شلنگ های بخار مواردی از قبیل مقاومت در برابر حرارت، ظرفیت فشار، انعطاف پذیری و مقاومت در برابر ترکیدن است.

 

 

شلنگ مکش :

 

 


این نوع از شلنگ طراحی مارپیچ خارجی دارد که البته این ساختار و طراحی می تواند به مکش آسان  آن کمک کند. شلنگ مکش در صنایع برای کاربردهایی نظیر مواد شیمیایی، نفتی و همچنین آب مورد استفاده قرار می گیرد.

 

 

انواع شیلنگ آب ، بخار ، نفتی و ....

 


شلنگ اب :

 


شلنگ های آب که برای ارائه اسپری فشار بالا یا واتر بلاست طراحی شده اند در شستشو، آبیاری، زهکشی و مکش و تخلیه استفاده می شوند. شلنگ های آب  محصولاتی کارآمد، مستحکم و قابل اعتمادی هستند که برای طیف وسیعی از کاربردها در صنعت و تجارت ایده آل هستند. از طرفی آستر شلنگ در برابر فشار، تغییرات دما، آب گرم و مواد شیمیایی مقاوم است و همچنین روکش شلنگ در برابر اشعه ازن و اشعه ماوراء بنفش مقاوم است. با توجه به ویژگی های شلنگ آب از آن در زهکشی، تخلیه، مکش و آبیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

 


انتخاب شلنگ مناسب  :

 


انتخاب شلنگ مناسب به معنای انتخاب محصولی است که الزامات فنی یک سیستم یا تجهیزات خاص را برآورده می کند. این الزامات باید دقیقاً مشخص شود تا از عملکرد ایمن و قابل اطمینان حاصل شود.

 

 

انتخاب مناسب شلنگ تنها در صورتی امکان‌پذیر است که اطلاعات کامل در مورد شرایط عملکرد شلنگ یا متغیرهای موجود در برنامه و مطابقت با استانداردها شناخته شده باشد. اطلاعات اولیه شلنگ در زمان انتخاب بستگی به قطر ، طول لوله و همچنین مقاومت آن دارد.

 

 

تولید شلنگ آب با کیفیت درجه یک

 


تولید شلنگ آب  با کیفیت درجه یک

 


با توجه به اینکه موضوع مقاله ما بررسی مراحل تولید شلنگ آب است پس از بررسی انواع شلنگ ها ما در ادامه به معرفی شلنگ آب و همچنین مراحل تولید آن در صنایع خواهیم پرداخت بنابراین به شما پیشنهاد می کنیم ما را تا انتهای مقاله همراهی کنید.

 

 


شلنگ آب چیست؟

 


شلنگ آب از جمله محصولاتی هستند که طراحی و ساختار لوله توخالی مانندی دارند در واقع از شلنگ های آب برای هدایت و جریان سیالات از منبع به مقصد مورد استفاده قرار می گیرند. رایج ترین نوع شلنگ آب همان شلنگ آبیاری یا باغچه ای است که برای آب دادن به درختان و گیاهان و همچنین چمن ها استفاده می شود.

 

 

البته با توجه به محبوبیت شلنگ های آبیاری انواع متنوعی از شلنگ آبی نیز موجود است که به عنوان شلنگ آتش نشانی برای پاشیدن آب به آتش در سازمان آتش نشانی به کار گرفته می شود. شلنگ آتش نشانی با پاشیدن آب و دیگر سیالات شعله های اتش را به راحتی خاموش می کند.

 

 

البته با توجه به کارآیی شلنگ آب باید این مدل از شلنگ ها بدنه استوانه ای با انعطاف پذیری بالایی داشته باشند به همین دلیل در ساخت آن از مواد اولیه ای همچون نایلون، لاستیک های مصنوعی و پلی اورتان استفاده می شود اما در تولید برخی از شلنگ ها هنوز هم از لاستیک طبیعی استفاده می شود.

 

 

با توجه به ساختار و طراحی شلنگ های آبی برخی از مدل های این شلنگ از جمله شلنگ آتش نشانی با توجه به بدنه استوانه ای شکلی که دارد دارای بدنه صاف و یکنواختی است که به طور مرتب بر روی هم جمع می شوند.

 

 

مواد اولیه شلنگ آب :

 


برای تولید شلنگ آب در صنایع از مواد با کیفیتی همچون نخ نایلون، گرانول شلنگی پی وی سی، نوار بسته بندی و مستربچ استفاده می شود.

 

 

مراحل تولید شلنگ آب

 


یکی از نگرانی های اصلی خریداران شلنگ این است که آیا شلنگ مورد نظر از مواد اولیه با کیفیتی تولید شده است یا خیر. آیا در برابر سرما و گرما از مقاومت خوبی برخوردار است؟ به طور مسلم این سوال ها در ذهن خریداران به وجود می آید و براساس این سوالات به دنبال خرید شلنگ آب با کیفیتی هستند.

 

 

باتوجه به افزایش تقاضا برای شلنگ آب برندهای زیادی هستند که در زمینه خط تولید شلنگ آب فعالیت می کنند و انواع متنوعی از شلنگ ها را تولید و به بازار عرضه می کنند. با توجه به این قضیه ما در ادامه مراحل تولید شلنگ آب را برای شما بیان خواهیم کرد تا با نحوه تولید این محصول در صنایع آشنا شوید.

 

شیلنگ آب و مراحل تولید آن چگونه است

 


مراحل تولید :

 


در تولید شلنگ های آب توجه کردن به چند نکته برای ساخت محصولی با کیفیت اهمیت بسزایی دارد. نکاتی که در زمان عملیات تولید باید در نظر گرفته شود شامل مواردی از جمله فشار قابل تحمل، طول، وزن و همچنین اندازه و متراژ شلنگ دارد. البته در ساخت شلنگ آبی از مواد اولیه ای همچون پلی اتیلن، پی وی سی، پلی اورتان  و لاستیک استفاده می شود.

 


عملیات تولید شلنگ آب به شرح زیر است:

 


مرحله اول

 


در مرحله اول تولید باید مواد اولیه این محصول با دیگر مواد افزودنی مورد نظر به خوبی با هم ترکیب شود. البته بعد از ترکیب مواد اولیه عوامل تقویت کننده نیز به ترکیب اصلی اضافه می شود و به کمک آسیاب غلتکی به خوبی همه مواد با هم ترکیب می شود. این مرحله به نام مرحله اختلاط نامگذاری شده است.

 


مرحله دوم

 


بعد از مرحله اختلاط نوبت به مرحله دوم یعنی تولید شلنگ آب می رسد. در این مرحله موادی که با هم ترکیب شده است از سیلندر مارپیچی اکسترودر باید عبور کند البته در زمان عبور کردن این مواد از قسمت سیلندر مارپیچی، گرمای لازم توسط المنت های برقی به مواد داده می شود و در اثر گرم شدن لایه اول شلنگ آب تولید می شود.

 


مرحله سوم

 


در مرحله سوم توسط یک ماشین بافندگی الیاف، پیچش الیاف تقویت کننده انجام می شود که طی این عملیات به دور لایه اول الیاف تقویت کننده به خوبی پیچیده می شود.

 


مرحله چهارم

 


در این مرحله بعد از پیچیده شدن الیاف تقویت کننده به اکسترود این مواد تغذیه می شود و بعد از خروج آن از اکسترود لایه دوم شلنگ آب شکل و ساختار قابل توجهی به خود می گیرد.

 


مرحله آخر

 


مرحله آخر یا رول پیچی مراحل انتهای کار تولید شلنگ آب است که محصول تولید شده باید شستشو داده شود و بعد از آن وارد واحد کشنده شود . در انتهای کار بعد از واحد کشنده وارد دستگاه جمع کن و بسته بندی می شود که براساس متراژ محصول شلنگ در بسته بندی قرار می گیرد.

 

 

مراحل تولید شیلنگ آب

 


سخن پایانی :

 


شلنگ شبیه لوله بلند، باریک و توخالی است و فضایی برای حرکت مایع در آن وجود دارد که به راحتی آب و دیگر سیالات از آن عبور می کند.

 

 

یکی از کاربردهای اصلی شلنگ آبی انتقال آب است که یکی از رایج ترین این مدل از شلنگ در واقع شلنگ باغچه ای است که از آن برای آب دادن درختان و چمن ها استفاده می شود.

 

 

شلنگ آبی انواع متنوعی دارد که شلنگ باغچه ای آن برای آبیاری گیاهان یا شستن ماشین است، در حالی که آتش نشانان از شلنگ برای پاشیدن آب روی آتش استفاده می کنند.

 

 

شلنگ آب از جمله محصولاتی هستند که طراحی و ساختار لوله توخالی مانندی دارند در واقع از شلنگ های آی برای هدایت و جریان سیالات از منبع به مقصد مورد استفاده قرار می گیرند. رایج ترین نوع شلنگ آب همان شلنگ آبیاری یا باغچه ای است که برای آب دادن به درختان و گیاهان و همچنین چمن ها استفاده می شود.

 

 

البته با توجه به محبوبیت شلنگ های آبیاری انواع متنوعی از شلنگ آبی نیز موجود است که به عنوان شلنگ آتش نشانی برای پاشیدن آب به آتش در سازمان آتش نشانی به کار گرفته می شود. شلنگ آتش نشانی با پاشیدن آب و دیگر سیالات شعله های اتش را به راحتی خاموش می کند.

 

 

البته با توجه به کارآیی شلنگ آب باید این مدل از شلنگ ها بدنه استوانه ای با انعطاف پذیری بالایی داشته باشند به همین دلیل در ساخت آن از مواد اولیه ای همچون نایلون، لاستیک های مصنوعی و پلی اورتان استفاده می شود اما در تولید برخی از شلنگ ها هنوز هم از لاستیک طبیعی استفاده می شود.

 

 

با توجه به ساختار و طراحی شلنگ های آبی برخی از مدل های این شلنگ از جمله شلنگ آتش نشانی با توجه به بدنه استوانه ای شکلی که دارد دارای بدنه صاف و یکنواختی است که به طور مرتب بر روی هم جمع می شوند.

 

 

در تولید شلنگ های آب توجه کردن به چند نکته برای ساخت محصولی با کیفیت اهمیت بسزایی دارد. نکاتی که در زمان عملیات تولید باید در نظر گرفته شود شامل مواردی از جمله فشار قابل تحمل، طول، وزن و همچنین اندازه و متراژ شلنگ دارد.

 

Write a comment
Blog archive