معرفی ۳ مدل شیلنگ باد و کاربرد آنها

شیلنگ ‌ها تنها در نوع شیلنگ ‌های آب دسته بندی نمی شوند. آن‌ ها بر حسب مصارف مختلف انواع صنعتی نیز به خود اختصاص می دهند. شلنگ ‌های صنعتی امکان عبور انواع مایعات صنعتی که حتی خاصیت خورندکی نیز دارند را  ایجاد می‌کنند.

 

 

در صورتی که قصد دارید  تا  اطلاعات جامعی را در رابطه با شلنگ ‌های صنعتی کسب نمایید ، با ما در این مقاله  از نیلان کو همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از انواع شیلنگ را کسب نمایید.

 

 

شیلنگ چیست؟

 

 

شیلنگ به یک لوله منعطف به همراه دو خروجی می‌گویند، که جنس آن می‌تواند شیلنگ PVC  یا لاستیک به همراه مواد دیگر باتوجه به نوع مصرف در صنعت، باشد. شیلنگ هایی که برای انتقال گازهای پرفشار استفاده می شوند. شیلنگ هایی در پکیج های گرمایشی و آبگرمکن هستند که هر دو سر شیلنگ دارای مهره می باشد.

 

 

انواع مدل شیلنگ باد

 

کاربردهای شیلنگ‌های صنعتی :

 

 

کاربردهای شیلنگ در انواع صنایع همچون معدن زغال سنگ، ساخت تونل، فرایندهای مرتبط با نفت و جوشکاری گسترده می باشد. شیلنگ ‌ها به مایعات امکان عبور در فشار بسیار بالا در محیط‌های خطرناک بدون خطر و مطمئن می‌ دهند. شیلنگ ‌ها باتوجه به نوع صنایع و کاربرد آن از  لاستیک ‌ها یا مواد دیگر و با کیفیت بالا تولید و ارائه می شود و به شدت عایق بندی می ‌شوند تا دوام بهتری پیدا کنند.

 

 

کاربرد های شیلنگ صنعتی:

 

  • عبور مواد در شرایط محیطی مختلف
  • انتقال بخار
  • انتقال انواع مختلف گازها
  • انتقال مواد اسیدی، مواد آلوده و خطرناک
  • انتقال انواع روغن ها و مشتقات نفتی
  • انتقال بنزین، بنزین بدون سرب و دیزل
  • انتقال موادی که سایش ایجاد می‌کنند مانند ماسه بادی، سیلیس، سیمان، آهک،شن و ماسه
  • انتقال مواد با درجه حرارت بالا

 

 

مواد اولیه شیلنگ باد یک لا سیم :

 

 

شلنگ‌ های یک لاسیم درای سه لایه می باشند . لایه داخلی این شلنگ‌ها شامل لاستیک مصنوعی  است. لایه میانی توسط یک لایه سیم استیل بافته‌ شده کششی، شلنگ را نگهداری می نماید‌. لایه خارجی شلنگ نیز از جنس لاستیک مصنوعی می باشد و در برابر آب ‌و هوای محیط، آلودگی، چربی، خراش، روغن و سایش مقاومت خواهد کرد.

 

 

ساختار شلنگ باد سیم دار یک لا سیم

 

 

ساختار شلنگ باد سیم دار یک لاسیم :

 

 

 

ساختار شیلنگ باد یک لا سیم به صورتی می باشد که ویژگی‌های زیادی را در بر می گیرد. این شلنگ ‌های سه لایه، مقاومت بسیار بالایی را به خود اختصاص می دهند و مواد را به راحتی منتقل می کنند . لایه داخلی شلنگ به گونه‌ای است که می‌ تواند با هر نوع ماده منتقله سازگاری داشته باشد.

 

 

لایه میانی آن دارای یک لایه سیم  بوده و مقاومت شلنگ را تضمین می دهد . لایه خارجی نیز محافظ شلنگ است. یعنی هر چقدر با کیفیت ‌تر باشد، طول عمر شلنگ را افزایش خواهد داد.

 

 

به چه طول شیلنگی نیاز داریم ؟

 

 

طول شیلنگ کمپرسور هوا به صورت مستقیم بر روی عملکرد ابزارهای پنوماتیک شما تاثیر خواهد داشت. شما می ‌توانید یک شیلنگ 50 متری تهیه نمایید و آن را تا هرجایی که لازم است  ببرید ولی این انتخاب قطعا معقول نخواهد بود.

 

 

جدا از سنگین بودن و حجیم بودن شیلنگ‌ های بلند، هر چقدر طول شیلنگ بیشتر باشد، افت فشار در طول آن نیز بیشتر خواهد شد.

 

برای اینکه بتوانید شیلنگی با طول مناسب انتخاب کنید، به این سوالات پاسخ دهید :

 

 

1 – از ابزارهای پنوماتیک خود به چه شکلی استفاده می‌کنید ؟

2 – به چه اندازه ابزارهای پنوماتیک خود را جابجا می‌کنید ؟

 

 

برای مثال برای رنگ کردن ماشین با اسپری رنگ در یک کارگاه بزرگ، نیاز به یک شیلنگ بلند دارید تا بتوانید آزادانه با اسپری رنگ خود کار کنید. ولی در صورتی که از یک مته بادی جهت ساختن لوازم چوبی کوچک استفاده می‌ کنید، شیلنگ ‌های متوسط نیز کار شما را راه می ‌اندازد.

 

 

بنابراین جهت انتخاب شیلنگ با طول مناسب لازم است تا بین قدرت مانور و افت فشار، تعادل ایجاد نمایید. برخی از شیلنگ ‌ها از اتصال دهنده (کانکتور) برخوردار می باشند که این امکان را به شما می ‌دهد تا یک شیلنگ را به شیلنگ دیگر وصل نمایید تا به طول دلخواه‌تان برسید. البته لازم است توجه داشته باشید که شیلنگ بلندتر به معنای افت فشار بیشتر خواهد بود.

 

 

 

شایان ذکر است در صورتی که جهت  کار خود نیاز به قدرت مانور و جابجایی بالایی دارید، بهتر است  که از یک شیلنگ بلند به جای چند شیلنگ متصل شده به هم استفاده کنید. شیلنگ ‌های متصل شده به هم باعث افت ولتاژ شده و ریسک سوختن کمپرسور باد را افزایش خواهند داد.

 

 

شیلنگ کمپرسور هوا از چه جنسی باید ساخته شده باشد

 

 

شیلنگ کمپرسور هوا از چه جنسی باید ساخته شده باشد ؟

 

 

 

جنس و موادی که  در ساخت شیلنگ موردی است که در  روی انعطاف پذیری، وزن، عملکرد و طول عمر آن، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.انواع مواد کاربردی  در ساخت شیلنگ کمپرسور هوا و ویژگی هر یک عبارت اند از :

 

 

 

1 – پی وی سی (PVC) : شیلنگ‌های پی وی سی زیاد دچار پیچ خوردگی می باشند. وزن این جنس پایین بوده و حمل کردن آن راحت خواهد بود. این شیلنگ ‌ها در هوای سرد از خود عملکرد ضعیفی نشان می ‌دهند و تقریبا می ‌توان از آن جهت انتقال هوای سرد تا منفی پنج درجه سانتی ‌گراد استفاده نمود. شیلنگ ‌های پی وی سی برای کاربردهای معمولی مورد استفاده قرار می‌ گیرند و سبکی آن‌ ها باعث شده تا طرفداران زیادی به خود اختصاص دهند.

 

 

 

2 – لاستیک : شیلنگ‌ های لاستیکی در برابر ساییدگی، مقاوت خوبی را به نمایش می گذارند و با پیچ خوردگی مواجه خواهند شد . این شیلنگ ‌ها وزن بسیار زیادی دارند و حمل کردن آن‌ها کمی سخت خواهد بود. شیلنگ‌ های لاستیکی در انتقال هوای سرد، عملکرد بهتری نسبت به شیلنگ ‌ها پی وی سی نشان می دهند و از آن ‌ها می ‌توان جهت انتقال هوا سرد تا منفی بیست درجه سانتی‌گراد استفاده کرد.

 

 

 

همچنین شیلنگ‌ های لاستیکی در طیف گسترده‌ای از کاربردها مورد استفاده قرار می‌گیرند. از این کاربردها می‌توان به کاربردهای صنعتی، کشاورزی، خانگی و حرفه‌ای اشاره کرد. به دلیل دوام بالا، کمتر رخ می دهد که به علت خرابی نیاز به تعویض شیلنگ ‌های لاستیکی پیدا کنید.

 

 

 

3 – پلی اورتان : شیلنگ ‌های پلی اورتان انعطاف پذیری کمی دارند و در برابر برخی از حلال ‌ها به شدت آسیب پذیر خواهند بود. وزن کمی دارند و به راحتی قابل حمل هستند. عملکرد شیلنگ‌های پلی اورتان در انتقال هوای سرد، بسیار خوب بوده و می‌توان هوای سرد تا دمای منفی سی درجه سانتی‌گراد را با آنها انتقال داد. این شیلنگ‌ها بسیار با دوام‌ می باشند و برای انتقال هوا با فشارهای بالا، انتخابی مناسب می ‌باشند.

 

 

شیلنگ باد صنعتی

 

 

سخن پایانی :

 

 

شما می توانید برای خرید و کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیلنگ باد به نیلان کو مراجعه نمایید.

Write a comment
Blog archive